Pottufarmari antoi tuotteilleen äänensäkin

Pottufarmin lähiruakamainos

– Kun ei tuote ole liukuhihnalta, niin ei markkinointikaan voi olla, Heikki Penttilä sanoo.

Penttilän tilan Aitoo lähiruakaa -mainokset on ideoitu ratin takana Aitoon kotitilan ja Tampereen marketien välillä.

Anssi Kukkonen Sydän-Hämeen Lehdestä muokkasi idean graafiseen muotoon.

Samaan aikaan lehtimainosten kanssa kampanja alkoi pyöriä myös Radio Sunin taajuudella. Mainokset tekevät selväksi, että pottufarmari seisoo tuotteidensa takana, sillä hän on tuotteelle oman äänensäkin.

– Kun lähtee pienenä toimijana liikkeelle, niin pitää satsata näkyvyyteen, jotta erottuu massasta ja jää edes hetkeksi asiakkaiden mieleen. Radiomainokset on huomattu, sillä Tampereella yksi asiakas tunnisti minut heti äänestä kun olin maistattamassa tuotteitani.

Penttilä toi keväällä myymälöihin broilerpaistoksen ja juustoperunat. Kesän aikana tuoteperhe on kasvanut muun muassa bratwurstilla, perunarieskalla ja perunasalaatilla.

Ensimmäisen kesän aikana aitoolaisyrittäjän piti tehdä tuotteensa tutuksi sekä myymälöille että asiakkaille. Lehti- ja radiomainonnan lisäksi Penttilä on käynyt esittelemässä tuotteitaan monissa myymälöissä ja lähiruokatapahtumissa.

– Yleensä kukaan ei ole profeetta omalla maallaan. Siksi olen erityisen iloinen siitä, miten hyvin tuotteet ovat tehneet kauppaansa Luopioisten, Aitoon ja Pälkäneen kaupoissa. Pälkäneen S-marketissa Pottufarmin tuotteet asetettiin esille tuoteperheenä, ja nyt sama malli on levinnyt myös Prismoihin, Penttilä kiittelee.

Kesän grilli- ja mökkikaudella kaupaksi ovat käyneet etenkin bratvursti ja perunarieska. Penttilä uskoo, että paistoksien kysyntä kasvaa entisestään, kun ”sisäruokintakausi” alkaa.

– Talvella syödään enemmän valmista.

Penttilä tarjoaa kauppojen valmisruokahyllyyn lähiruokavaihtoehdon. Jotkut asiakkaat ovat kyselleet, eikö pottufarmarilla ole omaa tilamyymälää. Syyskuun alussa Penttilä järjestää tilaisuuden vierailla tuotteiden juurilla.

– Lauantaina 8.9. kello 10–16 on avoimet ovet. Silloin on tilaisuus käydä Aitoossa maistiaisilla ja katsomassa, missä tuotteet tehdään.

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?