Osuuspankki tarjosi keskittäjäasiakkaille viihdettä ja asiaa

Kangasalan Seudun Osuuspankki järjesti torstaina Kangasalan Kisarannassa suuren keskittäjäasiakasjuhlan, jossa oli paikalla lähes 600 pankin asiakasta Kangasalta ja Pälkäneeltä.

Tilaisuuden avannut Osuuspankin toimitusjohtaja Jari Linjala kertoi että pankin kehitys on myönteistä. Viimeisen puolentoista vuoden aikana pankki on saanut lähes 1500 uutta asiakasta ja asiakasmäärä on noussut jo yli 20 000:n rajapyykin.

Erityisen voimakkaassa kasvussa ovat keskittäjäasiakkaat eli asiakkaat, jotka ovat keskittäneet sekä pankki- että vakuutusasiat osuuspankkiin. Keskittämiseen kannustavat OP-bonukset, joita pankki maksoi viime vuonna miljoona euroa.

– Tänä vuonna tulemme rikkomaan uuden ennätystason OP-bonusten määrässä, Jari Linjala ennusti.

Toimitusjohtaja kommentoi euroalueen kriisiä ja arvioi sen vaikutuksia paikalliseen pankkitoimintaan.

– Tiedotusvälineissä puhutaan lähes joka ilta Etelä-Euroopan pankkikriisistä. Tämä kriisi ei koske suomalaista ja paikallista pankkia eikä OP-Pohjola ryhmää. Olemme vakavarainen pankki ja pankilla on vahvat omat varat. OP-Pohjola on Suomen vakavaraisin pankkiryhmä, Linjala vakuutti.

Osuuspankin toimintalinjana on harjoittaa vähäriskistä pankkitoimintaa tuttujen asiakkaiden kanssa.

– Pankilla ei ole sijoituksia Etelä-Euroopan kriisimaihin tai pankkeihin. Tällä hetkellä Osuuspankilla on vetovoimaa, koska pankki koetaan asiakkaiden keskuudessa turvallisena ja luotettavana kumppanina.

Dosentti Matti Rimpelä Tampereen yliopiston terveystieteen laitokselta kuvasi omassa puheessaan, kuinka hyvinvointiin ja pahoinvointiin opitaan. Yksilöiden lisäksi kaikki yhteisöt oppivat hyvinvointia ja pahoinvointia: perheet, asuinalueet, päiväkodit, koulut ja kunnat.

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?