Sopimus: Kangasalan Seudun Osuuspankki jatkaa Pälkäneen kunnan pankkina seuraavan nelivuotiskauden

Pälkäne vahvisti pankkiasiakkuutensa

Kunnanjohtaja Esko Arasalo ja pankinjohtaja Tero Järvinen vahvistivat allekirjoituksin seuraavan nelivuotiskauden yhteistyön.

Kangasalan Seudun Osuuspankki on voittanut tarjouskilpailun Pälkäneen kunnan asiakkuudesta. Kunta kilpailuttaa pankkipalvelut neljän vuoden välein valtuustokausittain.

Osuuspankki voitti kilpailun nyt toista kertaa peräkkäin, joten asiakkuus jatkuu tutussa konttorissa. Sopimukset alkavan kauden pankkipalveluista allekirjoitettiin Kangasalan Seudun Osuuspankin Pälkäneen konttorissa viime viikolla.

Kunnan puolesta allekirjoittajina olivat kunnanjohtaja Esko Arasalo ja kamreeri Toni Leino.

– Tuntuu mukavalta, että kunnan maksuliikenne pysyy meillä taas neljä vuotta. Sopimukseen sisältyy lisäksi optio, että kautta voi jatkaa kaksi vuotta suoraan, jos kunta haluaa, kertoi pankinjohtaja Tero Järvinen.

Hän muistutti, että Osuuspankilla on tukeva jalansija julkisen hallinnon pankkina. OP-Pohjola -ryhmä hoitaa nimittäin myös valtion maksuliikenteen.

Järvisen mukaan kunnan pankkipalveluiden hoitaminen on Osuuspankille luonteva tehtävä, sillä paikallinen pankki tuntee kunnan ja kuntalaiset.

 

Paikallisessa konttorissa on helppo kokoontua. Kamreeri Toni Leino (vasemmalla) op-yhteyshenkilö Jaana Niemelä, maksuliikeneuvoja Salla Kortelahti, kunnanjohtaja Esko Arasalo ja pankinjohtaja Tero Järvinen ovat tyytyväisiä yhteistyöhön.

 

Paikallinen konttori helpottaa

Tarjouksia kunnalle jätettiin yhteensä neljä. Kangasalan Seudun Osuuspankin kanssa kunnan asiakkuudesta kilpailivat Itella-pankki, Sampo-pankki ja Nordea.

Tarjouksen valinnassa hinta on ratkaiseva tekijä. Valintakriteereissä ei oteta huomioon esimerkiksi sitä, onko pankilla konttoria paikkakunnalla. Kunnanjohtaja Esko Arasalo myönsi kuitenkin olevansa tyytyväinen siihen, että kilpailun voitti tarjokkaista se, jolla on vielä oma konttori Pälkäneellä.

– Tämä on perusturvallinen ratkaisu meille. Asioita yksinkertaistaa se, että konttori on lähellä. Kunta tekee paljon esimerkiksi kiinteistökauppoja, jolloin kaupanvahvistaja on aina helposti saatavissa, hän selitti.

OP-yhteyshenkilö Jaana Niemelä totesi, että myös kuntalaisia ajatellen on tärkeää, että paikkakunnalta löytyy oma konttori, jonne voi tulla kysymään neuvoja tutulta henkilöltä.

– Pankkimaailman käytännöt muuttuvat niin nopeasti, että kaiken uuden omaksuminen vaatii aikaa ja työtä. Ihmisiä helpottaa, kun he voivat tulla tuttuun paikkaan keskustelemaan, Niemelä pohti.

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?