Meillä pätki televisio 02/18 – 11/19 välisenä aikana, kunnes valitusteni jälkeen marraskuussa 2019 vaihdettiin joku piuha Nafocon ja Telian boksin välillä. TV-katkosten piti loppua, mutta eivät ne kokonaan loppuneet. 11. tammikuutakin katkos oli kello 10:n TV1-uutisten alussa.
Kokeilin laittaa vierekkäin kaksi televisiota: toisen antenniverkkoon ja toisen valokuidun päähän. Tiesittekö, että tv-kuva tulee valokuidun kautta noin 40 sekuntia myöhemmin, ja siitä syystä katkosten vertaaminen on vaikeaa? Olen kuitenkin vakuuttunut siitä, ettei katkosta antennipuolella ollut, ja tarkistin sen vielä kännykästä Yle Areenasta – ei ollut katkosta.
Asiakas ei voi mitenkään tietää, onko vika valokuidussa, operaattorissa, jakelijassa vai missä lie.. Kukaan taho ei myönnä helposti, että vika on heissä. Onko tämän kanssa vain elettävä ja hyväksyttävä, ettei kaikki kehitys ole pelkästään hyväksi?
Jouko V-M
Kommentointi on suljettu.