Sana kiirii verkossa

”Harrastajat saavat äänestää Facebookissa, millaisia reilejä Snow Parkiin hankitaan”, Kosti Puurunen kertoo

Aktiiviset alamäkiajajat, lumilautailijat, new school -laskijat ja muiden vauhdikkaiden suosikkilajien harrastajat ovat ahkeria myös netissä.

Onnistunut päivä rinteessä päättyy tietokoneen äärelle: parhaat videot YouTubeen, kuvat ja raportit omaan blogiin tai harrastajien omalle sivustolle.

Netin kuvat, videot ja raportit tavoittavat nopeasti lajista kiinnostuneet. Blogit keräävät tuhansia lukijoita ja Facebookissa sinkoilevat viestit houkuttelevat videosivustolle kymmeniä tuhansia katsojia.

Aktiiviset nettipäivittäjät tuovat myös Sappeelle parasta mahdollista mainetta juuri oikean yleisön keskuudessa.

– Tämän kesän ilmiö oli se, että Sappeen bike park näkyi netissä tosi hyvin ja radat keräsivät poikkeuksellisen paljon kiitosta. Sadekesä teetti töitä, mutta se kannatti: alamäkiajajien mielestä olosuhteet olivat aivan eri planeetalta kuin muissa kohteissa, rinnetoiminnanjohtaja Kosti Puurunen kertoo.

 

Harrastajat äänestävät Snow Parkin reileistä

Sappeessa on tiedostettu netin merkitys jo pitkään. Alkuun verkko oli tärkeä näyteikkuna, sitten keskeinen myyntikanava, jonka kautta myydään suuri osa lipuista ja majoituspaketeista.

Sosiaalinen media ja verkkoyhteisöt ovat vieneet netin merkityksen aivan uudelle tasolle. Sappeen oma väki tai mainostoimisto tuottaa enää pienen osan Sappeesta kertovasta sisällöstä.

Sappee pyrkii pysyttelemään muutoksessa mukana. Matkailualue näkyy sosiaalisessa mediassa – ja jatkossa entistä paremmin myös mobiililaitteissa.

– Me on jo otettu aktiiviharrastajat Snow Park tiimiin kehittämään suorituspaikkoja. Tarkoituksena on haastaa sosiaalisen median kautta entistä suurempi joukko mukaan: tänä talvena harrastajat saavat äänestää Facebookissa, millaisia reilejä Snow Parkiin hankitaan, Kosti Puurunen kertoo.