Tarjouskampanja: Sappee myy sekä kausikortteja että välinepaketteja koko talveksi alle satasella

Tiedän, mitä teette ensi talvena

Espoolaisen Veli-Pekka Männistön perhe viettää Sappeen rinteissä kymmeniä päivä talvessa. Täksi kaudeksi perheen ja lasten tuttavatkin ovat hankkineet kausikortteja, koska ne saa kampanjan ansiosta niin edullisesti.

Syksyn ennuste lupaa Sydän-Hämeeseen aktiivista talvea. Kun on vähänkin siedettävä keli, vanhemmat lähtevät ajoissa töistä ja perheet suuntaavat Sappeelle.

Haastekampanjan ansiosta hissilipun saa alle satasella koko talveksi, jos tarjoukseen tarttuu vähinään 16 500 kausikortin ostajaa. Erityisen houkutteleva Sappeen tarjous on lähistöllä asustaville, jotka pystyvät hyödyntämään rinteitä vaikka päivittäin. Kausikortti maksaa itsensä takaisin, jos käy rinteessä enemmän kuin pari kertaa kauden aikana.

Siksi satunnaisetkin Sappeen kävijät ovat innostuneet kampanjasta, joka on lokakuun puolivälissä jo ylittänyt 6500 varauksen rajan. Tavoite siis saavutetaan ja kampanja toteutuu, jos jokainen kausikortin varannut saa kaksi kaveriaankin tarttumaan tilaisuuteen.

 

Kausikorttikampanja pitää mökit lämpimänä

Kausikorttikampanja tekee Sappeesta entistä tärkeämmän vapaa-ajan keskuksen lähitienoolle, sillä rinteisiin on helppo lähteä aina kun on aikaa ja sopiva sää.

Kausikorttitarjous korostaa Sappeen asemaa lähiseudun vapaa-aikakeskuksena. Kampanja on tavoittanut tehokkaasti toisenkin ryhmän.

Sydän-Hämeen rannat ovat täynnä mökkejä, joiden omistajista suuri osa asustaa Tampereen tienoolla ja pääkaupunkiseudulla. Edullinen kausikortti saa pistämään mökin lämpimäksi myös talvella.

– Ajamme 155 kilometrin matkaa tunnin ja kolme varttia. Jos lapset tulevat perjantaina koulusta kolmen aikaan, parhaimmillaan olemme rinteessä viiden jälkeen. Perjantai-illat ovat usein rauhallisia, ja monesti olemme saaneet nauttia lähes privaattimäestä. Siinä unohtuvat viikon työt tehokkaasti, espoolainen Veli-Pekka Männistö sanoo.

 

Myös vuokraamoon myydään ”kausikortteja”

Sappeen rinteissä on lumoava tunnelma iltavaloissa.

Sappeen tarjous on herättänyt monia sellaisiakin, jotka eivät ehkä muuten kävisi laskettelemassa kuin satunnaisesti. Nyt talveksi hankitaan edullinen kausikortti.

Edes omien välineiden puute ei estä tarjouksen hyödyntämistä, sillä Sappee myy ”kausikortteja” myös välinevuokraamoon. Laskettelu- tai lumilautavälinesetin saa Sappeen vuokraamosta päiväksi kerrallaan samaan alle satasen kausihintaan kuin hissiliputkin.

Paketteja myydään rajallinen määrä, jotta vuokravälineitä jää päiväkävijöillekin. Vuokraamopaketin edut on oivaltanut etenkin naisväki: sukset eivät pyöri kotinurkissa, kun välineet saa laskettelupäivän ajaksi Sappeesta.

– Ja helpottaahan se esimerkiksi bussilla kulkemista, kun ei tarvitse raahata suksia mukana, Veli-Pekka Männistö sanoo.

 

Kausikortteja myös lasten kavereille

Mikäli kausikorttikampanja toteutuu, Sappeen päiväkävijöiden määrä kasvaa edellistalvista merkittävästi. Tämä tuo piristysruiskeen myös seudun kauppoihin ja palveluihin.

Espoolainen Männistön perhe olisi hankkinut Sappeen kausikortit ilman tarjoustakin. Mutta kampanjan ansiosta niitä on mennyt myös tuttaville.

– Rouva oli varannut kausikortit heti seuraavana aamuna, kun kampanjasta tuli ensi kerran tietoa. Lisäksi olemme vinkanneet kampanjasta tutuille, ja moni on tarttunut saman tien tarjoukseen.

Myös mökillä talven aikana vierailevat tuttavaperheet ja lasten kaverit varautuvat talvisiin lasketteluviikonloppuihin kausikorteilla.

– Kausikorttihan maksaa itsensä takaisin jo yhden viikonlopun aikana, Männistö laskee.

 

Uudenlaista markkinointia

Veli-Pekka Männistö on seurannut tyytyväisenä Sappeen matkailualueen ja sen palveluiden määrätietoista kehittämistä. Markkinointialalla itsekin toimiva mies sanoo, että kausikorttikampanja on aivan uudenlaista markkinointia.

– Suomessa ollaan turhan arkoja tekemään mitään normaalista poikkeavaa. Sappeen kausikorttikampanja on reilusti jotain uutta. Siinä hyödynnetään sosiaalista mediaa ja joukkoistamista tuoreella tavalla. Tarjoukseen tarttuneet levittävät omissa porukoissaan sanaa. Se on huomattavasti edullisempaa ja paremmin kohdistettua kuin rahalla rummuttaminen.

 

Talven tulo vauhdittaa varauksia

Kausikortin varanneen kannattaa kertoa tarjouksesta muille varmistaakseen kampanjan toteutumisen. Niinpä laskijat seuraavat innolla kampanjasivun laskuria ja iloitsevat jokaisesta uudesta varauksesta.

– Snow Challenge -kausikorttikampanja on edennyt odotustemme mukaan, Sappeen Matkailukeskuksen markkinoinnista vastaava Juha Marjanen kertoo.

– Olemme hyvässä vauhdissa, mikäli saamme kerättyä puolet kausikorttitavoitteesta eli runsaat 8 000 varausta loka–marraskuun vaihteeseen.

Marjanen sanoo, että Snow Challenge -kampanjan toteutuminen selviää kahden viimeisen kampanjaviikon aikana, jolloin varaustahti kiihtyy ja merkittävä osa kampanjan varauksista tehdään. Hän toivoo säistä pientä apua kampanjan loppukiriin.

– Yöpakkasia ja talvinen keli aktivoivat laskettelijoita ja vauhdittavat varausten tekoa.

 

Päiväkävijät vilkastuttavat koko seutua

Toteutuessaan kampanja tuo Sappeen rinteisiin merkittävästi aiempaa enemmän päiväkävijöitä. 16 500 säännöllisesti Sappeeseen saapuvaa harrastajaa näkyvät kahviloiden ja ravintoloiden myynnissä muuallakin kuin rinteissä.

– Moni poikkeaa varmasti seudulla kauppaan ja löytää muitakin palveluita. Kausikorttikampanjalla on iso kerrannaisvaikutus alueelle, Veli-Pekka Männistö uskoo.

Sappee pilotoi haastekampanjan jo viime keväänä: Bike Parkin kausikortin sai talven hissilippujen tapaan viidesosahinnalla, kun tarjoukseen tarttui riittävän suuri joukko. Kampanja ylitti asetetun haasteen reilusti, ja Bike Parkiin myytiin kesäksi ennätykselliset 1300 kausikorttia. Kampanja toi mäkiin uusia harrastajia, ja kesän kävijämäärissä kirjattiin suuria kasvuprosentteja.

Etukäteen myytävät kausikortit pienentävät matkailualueen sääriskiä. Bike Parkin kesä oli ennätysvilkas sateisesta ja viileästä säästä huolimatta. Kun taskussa on kausikortti, lähtöpäätöstä ei tehdä viime hetken sääennusteiden perusteella, vaan rinteisiin suunnataan aina kun vain on aikaa.

 

Talvimökki Sappeessa

Espoolaisella Männistön perheellä on ollut kuuden vuoden ajan mökki Sappeenvuoressa.

– Kun lapset olivat pieniä, olimme ensimmäisen talven vuokramökeissä ja -huoneistoissa. Lapset innostuivat laskettelusta, ja aloimme katsella omaa mökkiä. Meille tärkeintä oli parin tunnin etäisyys kotoa.

Nyt lapset ovat 12- ja 14-vuotiaita. Jälkikasvu harrastaa sen verran aktiivisesti, että aivan joka viikonloppu ei päästä rinteisiin.

– Välillä Sappeen reissu jää väliin pelien vuoksi.

Veli-Pekka Männistö kehuu, että Sappee on lapsille erinomainen paikka opetella laskettelua. Hän uskoo, että harrastus kantaa läpi elämän. Sen ansiosta Sappeen mökki on ahkerassa käytössä etenikin talvisin.

– Parhaina talvina on tullut kolmisenkymmentä rinnepäivää.

 

 

 

Sappee Snow Challenge

Sappeen haastekampanja tarjoaa kausikortin ensi talveksi 99,99 eurolla (normaalihinta 520 e) kaikille marraskuun puolivälissä kortin varanneille, jos varauksia kertyy siihen mennessä vähintään 16 500.

Varaukset tehdään Sappeen verkkokaupassa. Jos kampanja ei toteudu, niin maksua ei peritä.

Kampanja innostaa kausikortin varanneita levittämään sanaa: oma edullinen kausikortti riippuu siitä, tarttuuko riittävän moni haasteeseen. Sappee kannustaa jakamaan kausikorttikampanjaa sosiaalisessa mediassa myös arvonnan avulla: kampanjasta kavereille vinkanneiden kesken arvotaan kahden yön majoitus- ja hissilippupaketti sekä Burton-lumilauta.

Reaaliaikainen laskuri varausten määrästä löytyy Sappeen nettisivuilta www.sappee.fi/snowchallenge2017

 

Snow Rent Card

”Kausikortti” Sappeen välinevuokraamoon koko talveksi 99,99 eurolla (normaalihinta 22–32 e/vrk)

Kausikortilla saa lasten tai aikuisten suksisetin (laskettelusukset, -monot ja -sauvat) tai lumilautasetin (lumilauta ja lumilautakengät) päiväksi kerrallaan koko talven ajan.

Vuokraamon kausikortteja myydään rajoitettu erä Sappeen verkkokaupan kautta.

 

Kommentoi

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>