Vuoden hiihtokeskus: Alaa uudistanut kausikorttikampanja toi palkinnon Sappeeseen jo kolmannen kerran

Titteli velvoittaa

Viime kaudeksi avattu Family Park tekee rinteisiin lähtemisen helpoksi ja turvalliseksi.

Sappee kohahdutti viime syksynä uudenlaisella haastekampanjalla. Kausikortit luvattiin satasella, jos vähintään 16 500 harrastajaa tarttuisi määräajassa tarjoukseen.

Onnistunut kampanja toi Sappeelle huipputalven ja Vuoden hiihtokeskus -palkinnon. Palkintoperusteissa nostettiin esiin alaa uudistaneen kausikorttikampanjan lisäksi palvelutaso.

”Hyvässä kunnossa pidettävät suorituspaikat sekä henkilökunnan palveluasenne keräsi kiitosta. Erikoissuorituspaikat, kuten snowpark on suunniteltu ja ylläpidetty mallikkaasti. Uusi Family Park tekee laskettelun ja lautailun aloittamisen entistäkin helpommaksi.”

Sappee on palkittu Vuoden hiihtokeskuksena kahdesti ennenkin. Vuonna 1996 palkinto oli tunnustus siitä, miten nopeasti muutaman talven toiminut keskus kehittyi. Vuoden 2010 palkintoon vaikuttivat Sappeen kehittämät ympärivuotiset palvelut: laskettelukeskus oli muuttunut ympärivuotiseksi matkailukeskukseksi, kun sen kesään oli tuotu muun muassa kesäteatteri ja alamäkipyöräily.

 

Asiakastyytyväisyys parani

Kosti Puurunen uskoo, että syksyn jatkokampanja toteutuu. Se vaatii reilut 5000 kausikorttivarausta.

Sappeen rinnetoiminnan johtaja Kosti Puurunen sanoo, ettei Vuoden hiihtokeskus -palkinnosta ei auta jäädä nautiskelemaan, vaan palveluita on edelleen kehitettävä määrätietoisesti.

– Keräämme säännöllisesti asiakaspalautetta. Jos sieltä nousee esiin joku aihe, siihen tartutaan saman tien, hän kuvaa jatkuvaa kehitystyötä.

Sappee osoitti viime talvena, että rinteet ja palvelut pystytään pitämään kunnossa, vaikka kausikorttilaisten ansiosta väkeä on liikkeellä entistä enemmän.

– Asiakastyytyväisyys oli jopa entistä parempi, Puurunen kertoo.

 

Kevään kampanjalle jatkoa

Sappee myy myös väline kausikortteja: vuokraamossa odottavat aina sukset tai lauta valmiina.

Onnistunut kausikorttikampanja uusittiin täksi kaudeksi. Tämän talven kausikortit sai 120 eurolla, kun ne varasi ennen edelliskauden päättymistä. Tarjoukseen tarttui määräajassa reilut 8600 harrastajaa. Kampanja toteutettiin, vaikka tavoitteeksi asetetusta 13 777 kausikortista jäätiin reilun 5000 varauksen päähän.

Syksyllä Sappee julkaisi jatkokampanjan, jossa tavoitellaan keväällä vajaaksi jäänyttä 5159 kausikorttia. Mikäli marraskuun puoliväliin saakka jatkuva syyskampanja toteutuu, syksyllä varauksen tekevät saavat kausikorttinsa 140 eurolla.

Kosti Puurunen uskoo, että tavoite täyttyy.

– Varauksia on jo nyt yli tuhat, vaikka emme ole vielä edes kunnolla aloittaneet markkinointia.

Lisävauhtia kampanjaan tuovat ensipakkaset ja -lumet – sekä määräajan lähestyminen. Viime talvena kausi alkoi lauhan alkutalven vuoksi vasta joulun jälkeen. Kausikorttilaiset saivat silti rahoilleen vastinetta, ja kevättalvi päästiin laskemaan poikkeuksellisen upeassa ja aurinkoisessa kelissä.

 

Kausikortti myös vuokraamoon

Vuoden hiihtokeskuksena palkittu Sappee sai kiitosta rinteiden ja palveluiden tasosta.

Sappeen kausikortin normaalihinta on 540 euroa. Haastekampanjan ansiosta koko talven hissiliput saa reilun kolmen päivälipun hinnalla.

Kausikorttikampanjan tavoitteena oli tuoda rinteisiin uutta väkeä ja lisätä rinnepäivien määrää. Tässä on onnistuttu.

– Etenkin arki-illat ovat vilkastuneet. Töiden jälkeen on helppo lähteä pariksi tunniksi mäkeen, kun on kausikortti taskussa, Kosti Puurunen sanoo.

Kampanja on myös romuttanut lasketteluharrastuksen kallista mielikuvaa. Hissilippujen lisäksi myös välinevuokraamoon myydään kausikortteja. Kun hankkii molemmat kortit, talven hissiliput ja välineet saa reilulla parilla sadalla.

– Välinekausarit menivät viime syksynä nopeasti sen jälkeen, kun haastekampanjan toteutuminen varmistui, Kosti Puurunen kertoo.

Kosti Puurunen uskoo, että kausikortit myydään loppuun myös tänä talvena. Niiden määrä on rajoitettu, jotta välineitä riittäisi kaikille tarvitsijoille.

Välinekausikortteja hankki myös moni sellainen, jolla löytyy omat sukset. Vuokraamosta saa alleen suksien lisäksi laudan tai vaikka telemark-välineet, kun haluaa kokeilla uutta lajia. Voitelua vierastava arvostaa sitä, että huolletut välineet odottavat vuokraamossa, ja vaimoväki pitää siitä, ettei kotinurkkiin kerry lisää harrastusvälineitä.

TERVE!

Tämä sisältö on lehden tilaajille.
SHL DIGI tutustumistarjous 8 viikkoa 3,90 €.