Nyt on tuhannen taalan hetki markkinoida Pälkänettä uusille asukkaille

Arvoisat Pälkäneen päättäjät, nyt vauhtia kunnan markkinointiin, väljän asumisen, turvallisen ja luonnonläheisen ympäristön omaavan kuntamme puolesta. Viime viikkoina koronakriisistä johtuen eri tiedotusvälineissä on välitetty ihmisten muuttuneita ajatuksia siitä, millaisessa ympäristössä he haluavat jatkossa asua. Kalliit ja ahtaat kaupunkiasunnot eivät ehkä enää kaikille perheille ole se unelmien kohde. Kuten on kirjoitettu, koronakriisistä ulos tullessa parhaiten pärjäävät nykyisten kasvukeskusten lisäksi kaupunkien kehysalueet ja läheinen maaseutu. Koronakriisin aikana omaksutut etätyömahdollisuudet antavat monille ihmisille vapauden suorittaa työtään melkein missä vain edellyttäen tietenkin, että digitaalinen infra on kunnossa. Myös liikkumisen tulee olla helppoa.

Kun onnistuneella markkinoinnilla saataisiin ihmiset kiinnostumaan Pälkäneestä asuinpaikkana, olisi helpompaa järjestää myös toimivampi julkinen liikenne. Kuntamme jo nyt aktiiviset kylät vilkastuisivat ja mahdollistaisivat jatkossa kyläkoulujenkin tulevaisuuden osalta käytävän keskustelun uudessa valossa.

Nyt olisi mielestäni juuri oikea aika tarttua tilaisuuteen hyödyntää ihmisten muuttuneita käsityksiä siitä, millaisessa ympäristössä he haluavat jatkossa asua. Ymmärrän toki, että muutos ei tapahdu hetkessä. Mielestäni kunnan alijäämäinen talous ei korjaannu vain kuluja karsimalla eli palveluja heikentämällä. Vaihtoehtoisia taloutta korjaavia suunnitelmia pitää uskaltaa kehittää. Itsekin Tampereelta Pälkäneelle muuttaneena ja tyytyväisenä tehtyyn ratkaisuun rohkaisen kunnan päättäjiä rohkeasti markkinoimaan kuntaamme.

Arto Seppä

Kommentointi on suljettu.