Tanja Jokela suunnitteli Mestarimyyjäkilpailun finaalissa kampanjan, joka edistää lähellä tuotettujen leipien myyntiä.  Kampanja miellytti raatia, ja Jokela kruunattiin kilpailun voittajaksi.

Voitto tuli taas!

Tanja Jokela.

Luopioisten K-market Järvikansan Tanja Jokela ylsi tämänvuotisen Mestarimyyjäkilpailun voittoon K-marketien leipä-sarjassa.

Kaksi vuotta sitten Jokelalle tipahti voitto K-marketin hedelmä- ja vihannessarjassa.  Ykkössija olisi voinut tulla myös vuosi sitten, mutta voittajilta on kielletty kisaaminen voittoa seuraavana vuonna.

– Nyt voin jo myöntää, että olisin kyllä ollut aika pettynyt, jos en olisi voittanut tänä vuonna, Jokela hymyilee.

Into oppia uutta

Mitkä luonteenpiirteet sitten vievät Jokelan voittoon?

– Ainakin olen sellainen, että haluan aina oppia uutta. Olen joka vuosi todella innolla mukana niin koulutuksessa kuin kilpailussakin, leipä- ja pakastevastaavana Järvikansassa työskentelevä Tanja Jokela sanoo.

Mestarimyyjäkoulutus kestää koko vuoden, ja se suoritetaan internetissä. Tämänvuotiset teemat liittyivät muun muassa asiakkaan ostokäyttäytymisen muutoksiin ja myyjän taloustaitoihin. Tanja Jokela on vuosien varrella huomannut asiakkaiden olevan yhä tietoisempia kulutustottumuksissaan.

– Asiakkaat muun muassa haluavat suosia kotimaisia tuotteita ja lähituotteita. Moni haluaa tietää, mistä omat ostokset ovat peräisin, Jokela havainnollistaa.

Alkukarsintojen jälkeen kymmenen parhaiten verkkokilpailussa pärjännyttä pääsi semifinaaliin, jossa tehtävänä oli pohtia asiakkaiden ostokäyttäytymistä oman kaupan kannalta.

– Semifinaalissa suunnittelin myynninedistämiskampanjan Luopioisten Kotileivän  leiville. Kolmen finaaliin päässeen tehtävänä oli sitten toteuttaa käytännössä tämä suunnitelma. Finaalitehtävästä puolestaan sai alkupisteet itse lavalla K-team-päivillä käytyyn finaaliin, joka sisälsi monivalintakysymyksiä ja kyllä ja ei -väittämiä sekä pienen käytännön tehtävän.

Finaalitehtävässä Tanja Jokela pyrki edistämään leipien myyntiä muun muassa huomiokylttien, hyllypaikan siirroksien ja herkullisten reseptien avulla.

– Kampanja onnistui hyvin. Raporttien mukaan leipien myynti oli kasvanut.

Hyvä koko henkilökunta!

Luopioisten K-market Järvikansan koko henkilökunta osallistuu vuosittain Mestarimyyjäkoulutukseen ja -kilpailuun. Yrittäjä Margit Tuomola kertoo olevansa ylpeä motivoituneesta henkilökunnastaan, joka jaksaa osallistua koulutukseen työajan ulkopuolella. Motivoituminen tuli esille myös Mestarimyyjäkilpailun joukkueosuudessa, jossa Järvikansan porukka sijoittui kuudenneksi.

Mikä Mestarimyyjäkoulutus?

- Mestarimyyjäkoulutus on K-ryhmän myyjien työssä oppimista tukevaa koulutusta.

- Tarjolla on laaja valikoima myyjän perusosaamista tukevia ja ketjukohtaisia verkkokoulutuksia, joiden asioita viedään käytäntöön työssä oppimisen tehtävien kautta.

- Mestarimyyjäkoulutuksen tuottamisesta vastaa K-instituutti yhdessä K-ryhmän asiantuntijoiden sekä tavarantoimittajien kanssa. K-ryhmäläisten lisäksi koulutukseen osallistuu vuosittain tuhansia ammatillisten oppilaitosten ja ammattikorkeakoulujen opiskelijoita.

 

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?