Some lähentää yrittäjää ja asiakasta

– Some on helppo kanava levittää tarjouksia ja mainoksia. Lisäksi se lähentää yrittäjän ja asiakkaan välistä suhdetta, sanoo Vietti & Vaisto -liikkeen hiljattain Pälkäneellä avannut Jonna Nurmi.

Yrityksen käyttäjätili esimerkiksi Facebookissa tai Instagramissa voi lisätä näkyvyyttä ja tuoda uusia asiakkaita. Nurmi käyttää somea aktiivisesti markkinoinnissa.

Jotkut yrittäjät epäröivät sosiaalisen median käyttöönottoa esimerkiksi negatiivisien palautteen, tekniikan pelon tai vaikeuden vuoksi.

Jonna Nurmi ei ole havainnut haittoja somen käytöstä.

–  Suosittelen muillekin yrittäjille! hän sanoo.

 

Lemmikkitarvikeliikkeen Pälkäneelle avannut Jonna Nurmi käyttää sosiaalista mediaa.

 

Some-gallup

 

Hannu Rantala

Tiedätkö mikä on hashtag?

–  Käsittääkseni se on sellainen risuaita, merkitystä en kyllä osaa sanoa.

Mitä asioita et ymmärrä somessa?

–  Twitteriä.

Oletko jossain sosiaalisessa mediassa?

–  Käytän Facebookkia ja Instagramista olen kuullut.

Tiedätkö mikä on throwbackthursday (tbt)?

–  En tiedä.

 

 

Jukka Ollikkala

Tiedätkö mikä on hashtag?

– Ei, en tiedä. Liittyykö se Facebookkiin?

Mitä asioita et ymmärrä somessa?

– Facebookkia ainakin osaan käyttää.

Oletko jossain sosiaalisessa mediassa?

– Käytän Facebookkia ja Twitter -tili löytyy, mutta en käytä sitä aktiivisesti.

Tiedätkö mikä on throwbackthursday (tbt)?

– En tiedä.

 

 

 

Eila Nieminen

Tiedätkö mikä on hashtag?

– En osaa sanoa.

Mitä asioita et ymmärrä somessa?

– Sosiaalinen media on minulle täyttä hepreaa.

Oletko jossain sosiaalisessa mediassa?

– En ole.

Tiedätkö mikä on throwbackthursday (tbt)?

– En tiedä.

 

 Elisa Mattila ja Henriikka Hintikka

Kirjoittajat ovat Pälkäneen yhteiskoulun yhdeksäsluokkalaisia, jotka tutustuvat työelämään Sydän-Hämeen Lehdessä