Jatkokampanjalla tavoitellaan yhteensä 13 777 kausikorttia

Sappeessa koettiin viime talvena kaikkien aikojen laskettelukausi. Kelit olivat upeita ja laskettelijoita edellistalvia enemmän.

Sappee sai rinteisiin sekä vanhoja että uusia harrastajia haastekampanjan avulla. Hiihtokeskus myi talveksi yli 17 000 kausikorttia. Reilun 500 euron hintaisen kausikortin sai satasella, kun yli 16 500 laskettelijaa tarttui haasteeseen.

Edellistalven onnistumisen innoittamana tulevan talven kausikorttikampanja käynnistettiin jo keväällä. Tavoiteltu laskettelijamäärää laskettiin 13 777:ään ja hinta nostettiin 120 euroon. Huhtikuun puolivälissä päättynyt kampanja toteutui, vaikka tavoitteesta jäätiin reilulla 5000:lla.

Maanantaina käynnistyneellä jatkokampanjalla tavoitellaan puuttumaan jäänyttä määrää. Kausikortin saa 140 eurolla, jos vähintään 5159 laskettelijaa tarttuu haasteeseen marraskuun puoliväliin.

Kausikortin normaalihinta on 540 euroa.

 

Rakenteilla lisää lumetuskapasiteettia

Sappeen viime talvi oli vilkas kausikorttikampanjan ansiosta. Kuva: Hannu Söderholm.

Viime syksynä haastekampanja huipentui marraskuun alussa Sappeen palvelimet kaataneeseen loppukiriin. Kausikorttien myyntiä vauhditti tavoitteen lähestyminen ja talven tulo.

– Yleensä marraskuussa päästään jo tekemään ensimmäisiä lumia, rinneliiketoimintajohtaja Kosti Puurunen sanoo.

Edellisvuosia suurempi kävijämäärä koetteli Sappeen kapasiteettia ensimmäisinä viikkoina, kun käytössä oli vain osa rinteistä ja hisseistä. Tulevaksi lumetusta tehostetaan, jotta mahdollisimman paljon rinteitä saataisiin auki heti kauden alussa.

– Olemme hankkineet lisää lumetuskalustoa, ja niitä varten laajennetaan pumppaamoa, tehostetaan paineilmatekniikkaa ja rakennetaan lisää linjoja. Kaivinkoneet ryhtyvät hommiin tällä viikolla, Puurunen kertoo.

Uudet hybriditykit asennetaan kiinteästi rinteiden laidalle. Lumetuksessa kokeillaan uudenlaista automatiikkaa, jotta myös pikkupakkasilla saataisiin tehtailtua entistä enemmän lunta. Lumetusjärjestelmää rakennetaan niin, ettei se häiritse lokakuun alkuun saakka jatkuvaa alamäkipyöräilykautta.

 

Kampanja lisäsi laskettelupäiviä

Sappeen viimevuotinen haastekampanja toi rinteisiin uusia harrastajia ja pisti monet muutkin pohtimaan uudenlaista hinnoittelua. Koko alaa uudistanut kausikorttikampanja, erinomaiset suorituspaikat ja kiitelty palveluasenne olivat keskeisiä kriteereitä, kun Sappee palkittiin keväällä Vuoden hiihtokeskuksena. Palkinto tuli Sappeelle jo kolmatta kertaa, sillä se palkittiin Vuoden hiihtokeskuksena myös vuosina 1996 ja 2010.

– Snow Challenge -kausikorttikampanja otettiin erittäin hyvin vastaan asiakkaidemme keskuudessa, Sappeen matkailukeskuksen toimitusjohtaja Jouko Poukkanen sanoo.

Kausikortin ansiosta laskettelijoille kertyi entistä enemmän hiihtopäiviä. Tästä olivat tyytyväisiä niin harrastajat kuin hiihtokeskuskin.

Alkutalven hissijonoja lukuun ottamatta Sappee selvisi kasvaneesta asiakasmääristä erinomaisesti, sillä palveluita ja henkilökuntaa lisättiin edellistalvista.

– Meillä on velvollisuus lunastaa ne lupaukset mitä olemme antaneet palveluistamme, Poukkanen perustelee tämänvuotisia lumetuskalustoinvestointeja, joilla pyritään saamaan mahdollisimman paljon rinteitä auki heti kauden alkuun.