Pälkäneen Kultakaura maistuu

Raakel Uotila ja Sara Liettyä maistattivat leipää. Nyt valtakunnallisen mainonnan ansiosta pitää kiirettä, kun uutuus Kultakauraa lähtee maailmalle.

Pälkäneelle 1941 perustettu Uotilan Leipomo on aloittanut valtakunnallisen mainoskampanjan uutuustuotteellaan Kultakauralla. Mainoskampanja näkyy ja kuuluu useissa eri medioissa.

Uotilan Leipomon uutuustuote tuli markkinoille vuoden alussa. Leipomon tuotteita myydään kautta Suomen.

Toimitusjohtaja Harri Uotilan mukaan Kultakaura on otettu hyvin vastaan.

– Kultakaura on kehitetty terveysvaikutteiseksi. Nykyään ihmiset ajattelevat mitä suuhunsa pistävät. Terveellisen ravinnon merkitys korostuu tänä päivänä. Ihmiset tiedostavat sen tosiasian, että olet sitä mitä syöt.

Leipomon mainokset näkyvät televisiossa parhaaseen katseluaikaan.

– Vaikka mainoskampanja on kallis, pitää Pälkäneen leivän näkyä maailmalla. Uutuustuote on ajettava jotenkin läpi, joten päätimme toteuttaa heti valtakunnallisen kampanjan. Ja vaikka palaute tuleekin osin viiveellä, olemme mielestämme onnistuneet. Se on näkynyt myös yrityksessä työllistävänä tekijänä.

Tällä hetkellä leipomo valmistaa kolmea tuotetta, eikä suunnitteilla ole uutta suuhun pantavaa.

Toimitusjohtaja Harri Uotila tekee Pälkäneen leivästä valtakunnallisella mainoskampanjalla entistä tunnetumpaa. – Pitäähän Pälkäneen näkyä, hän sanoo.

– Nyt mennään näillä eteenpäin.

Aikoinaan Uotilan leipomo teki tuotevalikoimaansa radikaalin muutoksen; pullat ja muut tuotteet karsittiin pois, ja ryhdyttiin valmistamaan Hilman periteistä limppua.

Miehet olivat rintamalla, joten jotain piti tehdä. Hilma lähti Tammelan torille myymään yöllä leipomiaan kilon painoisia perunalimppuja.

Yrittäjyys jatkuukin voimakkaasti Pälkäneellä jo neljännessä sukupolvessa. On palattu alkujuurille, Hilman perinteisiin perunalimppuihin.

Uotilan Leipomon pitkäjänteinen työ tuotantolinjojen ja hygieniatason kehittämisessä sekä tuoteturvallisuuden takaamisessa on tunnustettu BRC-Food tuoteturvallisuussertifikaatilla.

 

Kommentointi on suljettu.