Väliaikaiset nopeusrajoitukset tuppaavat jäädä pysyviksi

ELY-keskuksen suunnittelupäällikkö Juha Sammallahti lupaa (SHL 28.8.) korjata vain pahimpia reikiä Luopioisten, Rautajärven ja Pohjan tieltä. Mies voisi nousta kyytiin joku työpäivä. Ajan noin 400–600 kilometriä päivässä.

Kaiken huippuna Sammallahti vihjaa, että tien korjauksen sijaan voidaan tilapäisesti alentaa nopeusrajoitusta.

Aitoon ja Pälkäneen välin satasen nopeusrajoitus laskettiin kesällä 2011 väliaikaisesti kahdeksaan kymppiin. Mutta kummasti alempi nopeusrajoitus jäi pysyvästi. Niin tapahtuu myös Luopioisten ja Rautajärven välillä, jos nopeusrajoitus lasketaan kahdeksasta kympistä kuuteen kymppiin.

Me veronmaksajat maksamme ELY-keskuksen väen palkan joka kuukausi. Kyseisellä tieosuudella leipänsä tienaa moni taksi, bussi ja ambulanssi. Ne ajavat tietä kymmeniä kertoja joka päivä. Ja myös rakennusmestarit, sairaanhoitajat ja Pälkäneen työntekijät… Eli mitä maksaa?

Sammallahti mainitsee, että vuonna 1997 Pohjan ja Rautajärven välillä kulki 470 autoa vuorokaudessa. Niin ehkä talvella, mutta kesällä vähintään tuhat.

Miettikää hyvät pälkäneläiset, eihän tämmöistä voi hyväksyä.

Ulf Victorzon

V-Zon Oy, Aitoo

Kommentointi on suljettu.