Kangasalan Seudun Osuuspankki: Resursseja siirretään pankin tiskiltä neuvotteluhuoneeseen

Pankki palvelee vuoropäivin Sahalahdella ja Pohjassa

Petra Pöntinen ja Ritva Heinonen vastaavat puheluihin Kangasalan Seudun Osuuspankin puhelinpalvelussa. Asiakkaiden asioihin pystytään keskittymään entistä paremmin, kun puhelinpalvelua vahvistetaan.

Kangasalan Seudun Osuuspankin Sahalahden ja Pohjan konttorit ovat kesäkuusta alkaen auki vuoropäivin. Pankki palvelee Sahalahdella maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Pohjan pankkipäiviä ovat tiistait ja torstait.

Kassapalvelut ovat auki kello 10–13, kuten myös Pälkäneen konttorissa kesäkuusta alkaen. Vatialan konttorista kassapalveluita ei saa enää toukokuun jälkeen. Pääkonttorilla käteisen nosto ja laskujen maksu onnistuu jatkossakin pankin aukioloaikoina.

Sahalahdella ja Vatialassa nostot ja maksut hoituvat kortilla, sillä konttoreiden yhteydessä on Otto-automaatti ja maksupääte. Pälkäneellä Osuuspankissa on asiakaspääte laskunmaksua varten.

Pohjan ja Sahalahden konttoreita pitää kesästä alkaen vuoropäivin auki kaksi työntekijää. Kassapalveluita käyttävät ennen kaikkea iäkkäät ihmiset, ja siksi aukioloajat on ajoitettu asiointitaksien mukaan.

 

Puhelinpalveluun lisää väkeä

Osuuspankki muuttaa konttoreiden palveluvarustusta ja aukioloaikoja vastatakseen muuttuvaan kysyntään.

– Osuuspankin keskivertoasiakas asioi konttorissa keskimäärin kerran vuodessa. Verkkopalvelun kautta pankissa asioidaan keskimäärin 1–2 kertaa viikossa ja mobiilipankin kautta 3–4 kertaa viikossa. Tämä on iso muutos ja vaatii meiltä ajattelutavan ja toiminnan muutosta, toimitusjohtaja Jari Linjala sanoo.

Osuuspankkiryhmän nettipankkia käytetään 450 000 kertaa päivässä. Mobiilipankin suosio kasvoi viime vuonna 290 prosenttia. Konttoreissa asiointi väheni kymmenellä prosentilla.

– Haluamme olla siellä missä asiakkaammekin ovat.

Osuuspankit hoitavat netti- ja mobiilipalvelut keskitetysti, mutta puhelinpalveluun vastaavat tutut paikalliset asiantuntijat. Kangasalan Seudun Osuuspankki siirtää lisää väkeä puhelinpalveluun, jotta pankkiasiat hoituisivat puhelimitse vähemmällä jonottamisella.

 

Konttoriverkko säilyy, työtehtävät muuttuvat

Palveluiden uudelleenjärjestelyt vaikuttavat henkilöstön työtehtäviin, ja siksi Kangasalan Seudun Osuuspankissa käytiin kevättalven aikana yt-neuvottelut. Niiden lähtökohtana oli, ettei konttoriverkkoa karsita eikä ketään irtisanota.

– Kangasalan Seudun Osuuspankilla on edelleen laajempi konttoriverkosto kuin yhdelläkään toisella pankilla. Kaikissa konttoreissa tarjotaan henkilökohtaista ja ammattitaitoista pankkipalvelua. Voimavaroja kohdistetaan vähemmän käytetyistä kassapalveluista henkilökohtaiseen asiantuntijapalveluun, jonka tarve kasvaa, Jari Linjala sanoo.

Pälkäneen konttorissa suurin muutos on se, että kassapalvelut ovat auki kello 10–13.

– Pälkäneen konttori jatkaa täyden palvelun konttorina, joka tarjoaa säästämis- ja sijoituspalvelut sekä rahoituspalvelut yksityishenkilöille, maatalousyrittäjille ja muille yrityksille. Pohjolan vakuutusasiantuntijat ovat paikalla tiistaisin ja lainopillisia palveluita keskiviikkoisin.

Kesäkuusta alkaen kaikki viisi konttoria palvelevat aukiolopäivinään kello 10–16.30. Tähän saakka konttoreissa on ollut hieman toisistaan poikkeavia aukioloaikoja.

Petra Pöntinen ja Ritva Heinonen hoitavat puhelinpalvelua, johon Osuuspankki siirtää lisää väkeä.

Yksi kommentti

  1. se siitä...

    Nyt Kuhmalahdelta ja etenkin Pohjan seudulta ,siirrytään rajan yli ja Luopioisten Osuuspankkiin, se on täyden palvelun pankki. Eräs ystäväni Pälkäneeltä kertoi, että ovat pettyneet pankkifuusioon ja mikäli nyt äänestettäisiin, ei Linjalan esitys menisi lävitse.

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?