Osuuspankki tehostaa toimintaansa

Jari Linjala (oikealla) johtaa Kangasalan Seudun Osuuspankkia ja Tero Järvinen Pälkäneen konttoria.

Kangasalan Seudun Osuuspankki parantaa kustannustehokkuuttaan ja turvaa kannattavuuttaan toimintojen uudelleenjärjestelyllä.

– Kiristyvät vakavaraisuusvaatimukset ja pankkien lisääntyvä sääntely kasvattavat pankkien kustannuksia. Lisäksi matala korkotaso ja taloudellisesti haastava ympäristö asettavat paineita pankkien tuloskehitykselle. Lisääntyviä kustannuksia ei voi laittaa asiakkaiden maksettavaksi, vaan oma pesä on pidettävä kunnossa, toimitusjohtaja Jari Linjala perustelee pankin toimintojen uudistamishanketta.

Pankin hallitus on linjannut uudistamishankkeelle kaksi keskeistä periaatetta: toimialueella säilytetään kattava konttoriverkosto. Uudelleenjärjestelyillä ei myöskään vähennetä tai irtisanota henkilöstöä.

Toimintojen uudelleenjärjestelyyn liittyvät yt-neuvottelut käynnistyivät helmikuussa.

 

Rutiineista asiantuntemukseen

Kangasalan Seudun Osuuspankilla on viisi konttoria, jotka sijaitsevat Kangasalan ja Pälkäneen keskustoissa, Kuhmalahden Pohjassa, Sahalahdella ja Vatialassa. Konttoreita ei olla karsimassa, mutta niiden aukioloaikoja ja palveluvalikoimaa tarkastellaan uudelleen.

– Resursseja siirretään vähenevistä rutiini- ja peruspalveluista kasvaviin asiantuntijapalveluihin sekä verkko- ja puhelinpalveluihin, Linjala sanoo.

Asiakkaat ovat jo siirtyneet yhä enemmän konttoreiden tiskeiltä nettiin ja mobiiliin. Digitaaliset palvelut täydentyvät uudella verkkoneuvottelupalvelulla.

– Pankin asiantuntijaan saa kotoa tai työpaikalta neuvotteluyhteyden verkon kautta, Linjala esittelee.

Toimitusjohtaja uskoo edelleen henkilökohtaiseen palveluun: isot ja tärkeät asiat halutaan hoitaa kasvotusten.

– Konttoreissa hoidetaan entistä enemmän vaativia pankki- ja vakuutusasiantuntijapalveluita.

Toimintojen tehostaminen on suunnitteluvaiheessa, eikä yksityiskohtaisia päätöksiä ole vielä tehty.

Kommentointi on suljettu.